Порошковое окрашивание грузовых вагонов

Курсуючи по рейках в будь-яку погоду, вагони поїздів потребують максимального захисту. Адже вони безпосередньо контактують з вологою, сонцем, снігом, реагентами, які використовують взимку, щебенем і багатьма іншими речами, здатними дуже швидко привести до руйнування будь-якого матеріалу. Тим більше, вся волога, щебінь і сонце провокують дуже швидкий розвиток корозії – найстрашнішого, що може статися з металом.

Ще один фактор, що впливає на покриття вагонів, – це безпосередньо вантаж, який вони перевозять. Адже він може наносити механічні пошкодження, які стають “слабким місцем” вагона. І саме з цих місць потім починається руйнування покриття.

Тому так само, як і будь-які інші транспортні засоби, вантажні вагони потребують максимального захисту поверхні. І навіщо придумувати для них щось нове, якщо можна використовувати технологію, що довела свою надійність і міцність в інших сферах – порошкове фарбування.

Порошок вже давно використовують для фарбування автомобілів. І як видно, він відмінно справляється зі своїм завданням – захищає метал, з якого зроблені деталі машини, від псування і втрати зовнішнього вигляду.

З чого починається фарбування вагонів

Вантажні вагони призначені для перевезення самих різних вантажів. Тому перш ніж починати їх фарбування треба визначитися з деякими нюансами. Зокрема треба зрозуміти:

  • Який саме вантаж буде перевозитися даними вагонами.
  • Чи буде стикатися поверхня вагонів з вантажем, і як це вплине на стан покриття.
  • Наскільки вагон старий і чи підлягає він взагалі повторному фарбуванню.

Відповіді на ці питання допоможуть визначитися з типом порошку для фарбування. Річ у тому, що у вантажному вагоні можуть перевозитися якісь матеріали або габаритні вироби, тоді поверхні загрожують механічні пошкодження. Адже, скажімо, труби можуть подряпати покриття.

Також вагони можуть перевозити рідини. Вони, звичайно, механічних пошкоджень не зроблять, але саме такі вагони більше за інших схильні до появи іржі. Причому, як зовні, так і всередині.

Тому підбирати порошок для фарбування варто з фахівцями й тільки після того, як Ви визначилися з вантажем, який транспортуватиме вагон.

Етапи порошкового фарбування вантажних вагонів

За допомогою порошкової фарби можна фарбувати зовсім новенькі деталі вагонів. А можна оновлювати старе покриття.

Порошкове фарбування вагонів вимагає дотримання декількох важливих етапів.

  • Спочатку поверхню треба підготувати: очистити від пилу, бруду, масел та інших забруднень, знежирити.
  • Якщо фарбується вагон, який вже був у використанні, необхідно видалити залишки попередньої фарби та іржу. Може знадобитися рихтовка вагону. Щоб замаскувати подряпини та відколи, можна використовувати спец. шпаклівку. Після цього поверхню треба заґрунтувати.
  • Після цього починається безпосередньо фарбування. За допомогою розпилювачів на поверхню наносять порошок в камері напилення.
  • Останній етап – полімеризація. Виріб відправляють в піч полімеризації на 15-30 хвилин. Фарба розплавляється, з’єднується в одну суцільну плівку і твердне.

Якщо всі етапи дотримані, в результаті виходить ідеальне рівномірне покриття, яке зможе захистити матеріал вагона від будь-яких негативних факторів.

Особливості обладнання для порошкового фарбування вагонів

Як і для фарбування будь-яких інших виробів, для вантажних вагонів треба мати комплект обладнання: ванни попередньої підготовки, дробеструй, сушку, камери напилення, піч полімеризації та розпилювачі для нанесення порошку.

Однак треба враховувати розміри вантажних вагонів. Вони є причиною деяких відмінних рис устаткування.
По-перше, це розміри. Адже навіть найменші деталі вагона – досить великі. А щоб фарбування відбувалося коректно, деталь повинна легко поміщатися в камері напилення та печі полімеризації. Тому обладнання треба вибирати великих розмірів. І відповідно габарити фарбувального цеху повинні дозволяти поставити обладнання потрібного розміру.

По-друге, ясна річ, що фарбувати такий великий виріб вручну – довго та витратно. Тому варто встановлювати автоматичну лінію порошкового фарбування. За допомогою конвеєра вона буде транспортувати всі елементи між етапами порошкового фарбування. І працівникам не треба придумувати, як вручну його переносити. Та й автоматичні розпилювачі краще нанесуть порошок на всю поверхню за досить короткий проміжок часу.

Лінія порошкового фарбування повинна бути максимально продуманою та ергономічною. Особливо, коли мова йде про фарбування габаритних виробів. Тому слід робити її проєкт разом з фахівцями.

Порошкова фарба сьогодні має велике розмаїття кольорів, що дозволяє фарбувати вагони не тільки в стандартні кольори, але і трохи креативити. Відзначимо ще й те, що поверх шару порошкової фарби, можна наносити будь-які написи або малюнки. Вони нормально лягають на покриття і не змінюють колір.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *