Креслення фарбувальної камери – один з головних етапів оформлення ділянки порошкового фарбування. Без неї неможливо якісно і рівномірно нанести порошок. Тому вона – обов’язковий елемент лінії порошкового фарбування. Завдяки їй в зону фарбування завжди надходить свіже повітря.
У цій статті ми детально розглянемо пристрій даного обладнання та розберемося, як підібрати відповідну модель під потреби конкретного виробництва.
Як ми вже вище писали, призначення камери напилення – збір неосівшого порошку та забезпечення комфортних умов роботи для маляра.
У камерах напилення є вентилятор, який не дає порошку вилітати за межі зони розпилення фарби. Забруднене повітря разом з неосілими на виріб частками фарби збирається в колекторному пристрої. Там фільтра і циклони відокремлюють порошок від повітря. Фарба просівається та відправляється назад в бункер пістолета. А повітря проходить додаткову фільтрацію, щоб в ньому не було навіть найдрібніших частинок. І назад вже очищений надходить в зоні розпилення фарби.
У фарбувальній камері, як правило, є отвори для завантаження / розвантаження деталей. У тупикових моделей – це один і той ж отвір. А у прохідних – це два різних отвору, розташовані з протилежних сторонах пристрою. Ще у них є робочий отвір для маляра або автоматичної установки розпилення.
Проектуючи фарбувальну камеру, в схемі обов’язково враховують корпус, колектор, вентилятор, бар’єрний фільтр, джерело зовнішньої напруги, патронний фільтр, сито, розпилювач і живильник. Для того, щоб пристрій коректно працював необхідно правильно підібрати кожен компонент. Особливо звертаючи увагу на швидкість і потужність його роботи. Тому за подібні розрахунки краще не братися самостійно, а довірити справу майстрам. Тим більше, що більшість компаній продають не вже готові пристрої, а створюють індивідуальні конструкції, виходячи з особливостей виробництва.
Потік повітря повинен циркулювати в камері з такою швидкістю, щоб порошок не вилітав за межі фарбувальної камери, але і не здувався з вироба. Як правило, в невеликих камерах цей показник дорівнює 0,4 м / с, а в великих – 0,8 м / с. Для того, щоб розрахувати кількість відсмоктується повітря в годину, треба помножити цю швидкість на площу відкритих прорізів і на 3600. Це все що стосується повітря і вентилятора в камері.
Підвіски, на які вішаються вироби для фарбування, повинні бути не менше 0,6 м. Якщо вони будуть коротшими, то порошок буде більше осідати саме на них, а не на поверхні, що фарбується.
Між виробом і стінками фарбувальної камери повинно бути відстань близько 20 см.
Освітлення в фарбувальній камері також грає важливу роль. Особливо в тих пристроях, які призначені для ручної фарбування. Краще, щоб лампочки були зверху і з боків камери. Тому що, коли розпорошується фарба й утворюється хмара з порошку, маляр погано бачить, що йому треба робити. Варто відразу купувати камеру з хорошими, потужними лампами, інакше потім доведеться потім все одно докупляти додаткові світильники зовні.
В агрегатах для ручного розпилення повинна бути платформа. Вона може бути рухомою або стаціонарною. Важлива її міцність і зручність. Пам’ятайте, що вона повинна бути заземлена, як і все інше обладнання.
Розрахунок фарбувальних камер можна здійснювати самостійно, дотримуючись наших рекомендацій. Але все ж краще доручати цю відповідальну справу фахівцям.