“Погана фарба”, як причина неякісного покриття, займає лише близько 10% від всіх випадків. Все інше, частіше за все, – помилки людини на робочій ділянці. Це може бути як не виконання норм фарбування, так і неправильне користування приладами, несправність обладнання, втома робітників та проста випадковість. Людський фактор ніхто не може скасувати. Навіть при тому, що більшість процесів сьогодні автоматизовані, лише майстер може точно відмітити справність обладнання та належну підготовку робочого місця.

Порошкова фарба була створена з метою полегшення роботи людини. Також особливу увагу приділяли щільності та стійкості фарби, що є кращим за показники інших лакофарбувальних матеріалів. Одним з не менш важливих пунктів – скорочення витрат методом автоматизації процесів та скорочення персоналу. Але чи зіграло це на руку? Часто ми переконуємось в іншому. Там, де не побачить один  – побачать інші, але в процесах автоматизованих ліній фарбування вся відповідальність лягає на відверто зменшену кількість службовців. Їхні помилки – лише їхні помилки. Тому будь-яка неуважність може вплинути на виготовлення неякісної партії виробів, або навіть спровокувати небезпечні ситуації на виробництві. 

Загальна організація простору на виробництві з виготовлення порошкового покриття

Перше, про що варто пам’ятати при створенні цілого цеху з фарбування – це охорона праці та безпека робітників.

Усі наголошують на екологічності порошкової фарби. Але як і у випадку з будь-якою хімічною речовиною, незайвим буде подбати про додатковий захист (в камері розпилення, в печі полімеризації до моменту застигання фарби). Адже ту ж саму алергію, приміром, ніхто не скасовував. Робітники повинні бути забезпечені засобами індивідуального захисту і тільки в повній екіпіровці приступати до роботи. 

Процес організації роботи варто чітко прописати. Від моменту входу на промисловий цех, до виходу з нього. Робітники повинні керуватися чіткими інструкціями, оскільки йдеться про роботу з великими металевими конструкціями та автоматичними конвеєрами. 

Всі впевнені в тому, що фарбування – це найпростіший процес на виробництві будь-якого виробу. Куди легший, ніж кувати та розплавляти залізо. Але мало хто згадує, що процеси створення полімерного покриття також можуть бути небезпечними за недотримання всіх правил.  Порошок все ще належить до певної категорії речовин, контактуючи з якими робітник повинен приймати заходи для власного захисту. Можливі ситуації пожежі та вибуху, тому насамперед потрібно думати про безпеку й організовувати все таким чином, щоб запобігти нещасним випадкам. 

Отже, будь-які помилки на лінії порошкового фарбування мають в собі два корені проблеми: людський фактор та технічний. А саме – помилки робітників, або несправність обладнання. 

Якщо робітник кваліфікований, чудово знає свою справу, техніку безпеки, регламент створення покриття та чітко його дотримується – жодні проблеми не зашкодять його здоров’ю. Однак в його обов’язки входить також моніторинг стану обладнання

Стан обладнання та його втома

Річ йде про втому металу. Кожен елемент конструкції, кожна деталь, обладнання – все це має свій термін придатності. Оскільки техніка знаходиться в постійній експлуатації, вона підлягає процесам зношування. Навіть якщо обладнання створене з надміцних матеріалів, рано чи пізно воно все одно втратить свої первинні якості. Саме тому робітники повинні чітко перевіряти справність, замінювати ослаблені елементи всього механізму. Чітко відмічати будь-які відхилення від норми. Радять на цеху заводити обліковий журнал, в який будуть вносити всі нюанси роботи обладнання за зміну. Це дозволятиме швидше відстежувати несправності. Звісно автоматичні системи оснащені самоаналізом, але зазвичай вони можуть сповістити про порушення в системі, а не поломку певної ділянки, вигин підвіса, на який кріпиться деталь та інш. 

Популярні помилки робітників

Попри вищеперераховані причини виникнення проблем у роботі з порошковою фарбою, є ще низка помилок, які допускають робітники нехтуючи своєю прискіпливістю до певних процесів. 

1.Ревізія якості заземлення

Часто персонал забуває про те, наскільки важливо чітко перевіряти ступінь заземлення. Воно забезпечує перш за все безпеку для робітника. Напруга з виробу та підвісної установки не розповсюджуватиметься по камері напилення та ні в якому разі не стикнеться із процесами заряджання фарби. Вона виводиться через заземлювальний пристрій. Для перевірки існують чіткі стандарти. Спротив заземлення не повинен перевищувати 1 MΩ. Інакше можливий удар струмом, або навіть пожежа на виробництві. 

2.Дотримання умов зберігання фарби

Навіть найякісніша фарба може зіпсуватись в не відповідних умовах зберігання. Ідеально буде її лишити в сухому, безвітряному та прохолодному приміщенні. Якщо температура буде зависока є ймовірність часткового плавлення та злипання частинок фарби між собою.  Також не варто нашаровувати ємності із фарбою у кілька шарів одна на одну, адже нижче поставлені під тиском можуть псуватись. Так званий ефект залежання. Як правило такий порошок легко відновити просіюванням, але вже не можна на всі 100 % бути впевненим в його якості. Вологість на складах – табу. Пошкодить як резервуари для зберігання, так і власне саму фарбу. 

Те ж саме стосується й умов роботи з порошковою фарбою. Потрібно пам’ятати, що фарба дуже вразлива до атмосферних чинників, як, наприклад, вологість, перепади температури, недостатня фільтрація повітря в приміщенні. Ці всі пункти важливі на кожному етапі нанесення фарби як для безпеки робітників, так і для створення покриття без дефектів. Тому персоналу потрібно ретельно перевіряти всі витяжки, контролювати температуру та вологість повітря в приміщенні. 

3.Налаштування обладнання під фарбу та матеріал

Кваліфікований робітник чітко знатиме, який тиск подачі повітря потрібно встановити на розпилювачі, наскільки хвилин достатньо занурювати деталь в розчинники, як налаштувати температурні режими для того, чи іншого типу фарби. Кожна партія фарби потребує особливого підходу. Не варто думати, що можна налаштувати обладнання один раз і воно слугуватиме вічно. Навіть, якщо ви постійно працюєте з однією і тією ж фарбою та виробом, обладнання має властивість послаблювати свої дії. Знову ж варто згадати про втому. Тому контроль та правильне налаштування!

4.Змішування фарби

А найдурнішою помилкою можна вважати припущення, що фарби можна змішувати. На жаль, порошкові фарби не так легко змінюють колір, як рідкі. Ми не можемо враз змінити текстуру, або відтінок просто домішавши іншу фарбу. Кожна з них має свої властивості. Кожна часточка фарби має свою особливу величину. І партія фарби підганяється під неї. Інша – нехай навіть того ж самого виробника – може просто не збігатися. Це призведе до того, що деякі частинки будуть ліпше електризуватись та швидше розплавлятись ніж інші – а отже, виникнення дефектів неминуче. 

Уже скільки років створюється порошкове покриття. І скільки часу ми доводимо, що поки що не існує більш функціонального покриття, ніж порошкове. Уже створено безліч різноманітних технологій нанесення, різних текстур та кольорів. І до кожного додається чітка інструкція застосування. Дефекти не виникають ні звідки, проблеми не створюються самі по собі. Просто необхідно чітко стежити за процесами, вести облік та бути кваліфікованим у своїй справі.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *